Nagy sikerrel zárult a Lidl Magyarország 6. Telitálka kampánya, melynek eredményeként az áruházlánc vásárlói segítségével összesen 2 millió forint értékű, minőségi állateledellel támogatja a Rex Kutyaotthon Alapítvány lakóit.

Az adomány 250 kisállat másfél hónapos ellátását fedezi, amelyet a vállalat már át is adott az alapítványnak. A kampány részét képező, felelős állattartásról szóló kérdőívből pedig az is kiderült, hogy a gazdik 97 százaléka soha, semmilyen körülmények között nem válna meg kedvencétől.

A Lidl Magyarország felelősségvállalási programjának részeként – a hátrányos helyzetű gyermekek és családtagjaik támogatása mellett -  immár 5 éve kiemelten kezeli a nehéz sorsú állatok támogatását. Az idei kampány során a vállalat a nyári fesztiválok helyett egy virtuális, Állati jó fesztiválra invitálta vásárlóit és social média követőit, akik kis kedvenceik legviccesebb fényképeit tölthették fel egy erre a célra létrehozott microsite-ra. A közös szórakozás mellett a csatlakozással hozzájárulhattak ahhoz, hogy minél több élelem jusson a kutyusoknak és cicáknak. A Lidl 5000 feltöltött képet tűzött ki célul, amely rekord sebességgel összegyűlt, így 2.000.000 Ft értékű, több mint 4 tonnányi állateledellel gazdagodhatott a Rex Kutyaotthon Alapítvány. A vállalat ily módon is szerette volna felhívni a figyelmet a felelős állattartás fontosságára, illetve egy kérdőív segítségével mérte fel azt, hogy hogyan vélekednek a kampányban résztvevők az állattartásról és az örökbefogadásról.

A kitöltött kérdőívekből kiderült, hogy az adományozási akcióban résztvevők döntő többsége fiatal: több mint 41 százalékuk a 26-35 év közötti korosztályból, 29 százalékuk pedig a 16-25 éves korosztályból került ki és legtöbbjük városban (nem Budapest és nem megyei jogú város), illetve községben él. A válaszokból az is megtudható, hogy közel harmaduk ingyen hozta el kedvencét a korábbi gazditól, 21 százalékuk hirdetésen, ismerősön keresztül vásárolta, 18 százalékuk hivatalos tenyésztőtől vette, és 16 százalékuk volt az, akik menhelyről fogadtak örökbe.

A válaszadók háromnegyede örökbefogadás esetén a legfontosabb mérlegelési szempontnak az életmódot jelölte meg, vagyis, hogy mennyit tartózkodnak otthon, mennyit időt tudnak a választott társállattal tölteni, sétáltatni, játszani vele. Második legfontosabbnak a megfelelő lakhatási, tartási feltételeket jelölték meg, harmadikként pedig a jövedelmet veszik legtöbbször figyelembe. A rendszeres állatorvosi ellátást a válaszolók több mint 80 százaléka, míg az ivartalanítást 59 százalékuk tartotta maximálisan fontosnak. Érdekesség még, hogy a gazdik 97 százaléka soha, semmilyen körülmény esetén sem válnak meg kedvencétől.

Dr. Koleszár István a Rex Kutyaotthon Alapítvány igazgatója az adományok átadását követően elmondta: „Jó érzéssel tölt el bennünket, hogy ilyen sokan segítettek a rászoruló állatokon. Ehhez elengedhetetlen volt a Lidl Magyarország nagyvonalú  támogatása.”

Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője kiemelte:  „A Telitálka kampány társadalmi felelősségvállalási programunk egyik fontos elemévé vált az évek alatt, hiszen valljuk, hogy az állatokról való felelős gondoskodás mindannyiunk kötelessége. Az elmúlt 5 évben a mostanival együtt 11 millió forintnyi eledelt biztosítottunk a kisállatoknak vásárlóinkkal összefogva. Bízunk benne, hogy ezzel a támogatással még több nehéz sorsú kutya és cica kap esélyt az örökbefogadásra, hogy szerető környezetben élhessen.”