A Starbucks augusztus végétől újfajta, szívószálmentes fedővel várja a kávézni vágyókat Magyarországon.

A világon naponta több mint félmilliárd egyszer használatos műanyag szívószál fogy. Az új fedő bevezetésével a Starbucks hozzájárul a mennyiség csökkentéséhez. A bejelentés összhangban áll a vállalat erőforráspozitív jövőről szóló környezettudatos víziójával és mutatja elkötelezettségét egy fenntartható, zöldebb jövő mellett.
A Starbucks új fedőjének tervezésénél a vásárlói kényelem mellett a környezettudatosság volt a fő szempont. Az új dizájnból hiányzik a megszokott, szívószálaknak kialakított nyílás, helyettegy ergonomikus megoldással teszi még kellemesebbé a kávézás élményét a vállalat.

Az egyedi formatervezésű, újrahasznosítható műanyagból készült fedőn egy megemelt nyílás található, amelynek kialakításhoz kevesebb anyagot használnak, valamint a megoldás kiemeli az egyes italok ízét, így minden egyes korty valódi, minőségi élményt nyújt.
Ennek köszönhetően a Starbucks évente több millió nem újrahasznosítható, műanyag szívószállal csökkenti a felhasznált műanyag mennyiségét üzleteiben. A Starbucks az évben papíralapúra cserélte a műanyag szívószálakat, valamint a vállalatnál elérhető reusable cup újratölthető poharak használata esetén a környezetbarát kávéélmény mellett kedvezményt is biztosít a vendégeknek. A Starbucks továbbra is elkötelezett a még zöldebb és fenntarthatóbb megoldások bevezetésében.


„Az utóbbi években egyre magasabb a fogyasztók elvárása a környezettudatos csomagolás terén is. A Starbucks számára az újfajta kialakítású fedő óriási mérföldkő a fenntarthatóbb vendéglátás irányába. Biztosak vagyunk benne, hogy az új megoldás nem csak a környezetet óvja majd, de a kávéimádók tetszését is elnyeri.” mondta el Kerek Fanni a Starbucks magyarországi brand managere.