Hírek
Tipográfia

A Zwack Unicum Nyrt. 2017-2018-as üzleti évének első háromnegyedévében 2,516 milliárd forint adózott nyereséget ért el, amely 0,9 százalékkal alacsonyabb a 2,538 milliárd forintos bázisnál, azonban lényegesen magasabb a tervezettnél.

A menedzsment ezért 1,708 milliárd forintról 2 milliárd forint fölé emelte az éves eredménycélt - derül ki az időközi vezetőségi beszámolóból, amelyet a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn tett közzé. 

    A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült jelentés szerint a társaság bruttó árbevétele 20,048 milliárd forint volt, 8,4 százalékkal elmaradt a bázisidőszakétól. A nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) 12,146 milliárd forintot tett ki, 2,5 százalékkal (309 millió forinttal) alacsonyabb az egy évvel korábbinál.
    A belföldi értékesítés nettó árbevétele 3,3 százalékkal (378 millió forinttal) mérséklődött. A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 7,7 százalékkal (698 millió forinttal) esett vissza. Ezen belül a prémium termékek árbevétele 11,7 százalékkal emelkedett. A saját termelésű minőségi termékek árbevétele 41,1 százalékkal csökkent a bázisidőszakhoz képest, ami a Kalinka vodka korábbi jelentésekben jelzett 2016. év végi kiugró értékesítésének következménye. 
    A forgalmazott termékek nettó árbevétele 14,1 százalékkal nagyobb a bázisnál, amelyen belül a Diageo portfólió árbevétele 17,6 százalékkal emelkedett, míg az egyéb termékeké 6,4 százalékkal. A kedvező értékesítési adatokhoz hozzájárult, hogy 2017-ben a húsvéti forgalom jelentős része áprilisban bonyolódott, míg 2016-ban márciusban.
    A jelentés kitér arra is, hogy az április-novemberi piackutatási adatok szerint a magyar adózott égetett szeszesitalok piaca mennyiségben stagnált (0,4 százalékkal csökkent), míg értékben 4,7 százalékkal nőtt. A változatlan összfogyasztáson belül tovább nőtt a márka termékek részaránya. A prémium szegmens 2,3 százalékkal bővült, a minőségi és kommersz termékek volumene 1,9, illetve 1,7 százalékkal csökkent.
    Az export árbevétel 1,202 milliárd forint volt az első háromnegyedévben, 6,1 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A jelentősebb célországok közül a román forgalom emelkedett a legdinamikusabban (20 százalék felett), de a német (+17 százalék) valamint a duty free (+8 százalék) árbevétel is átlag felett bővült. Egyedül az olaszországi forgalom csökkent (-6 százalék). 
    

mti
    

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek