A még nagyobb ügyfélkényelem és a környezetvédelem érdekében

A Kifli.hu 80%-kal alacsonyabb környezeti terheléssel rendelkező újrahasználható táskákat vezet be.

A Rohlik Csoport és a hozzá tartozó Kifli.hu, Európa egyik legnagyobb online élelmiszer házhoz szállítója alkalmazkodik a műanyaggal és papírral kapcsolatos változó igényekhez. A fogyasztók egyre inkább elutasítják az egyszerhasználatos műanyagot vagy papírt, és szeretnék, hogy a vállalatok alternatívákat kínáljanak. A Kifli.hu számára a zöld innováció nem csak üres beszéd , ezért az első online kiskereskedőként, a vásárlásokat újrahasználható zacskókban szállítja ki, felár nélkül. Az új csomagolást a Green Friday akciójuk keretében mutatják be, ami november 24-től válik elérhetővé.

A rendszer egy "zártkörű újrahasznosítási rendszer", amelynek keretében a vásárlók visszaküldhetik a táskákat. A következő vásárlást automatikusan ismét újrahasználható táskákban szállítják ki. A program már egy ideje működik Németországban, Ausztriában és a Cseh Köztársaságban, és mától már Magyarországon is elérhető. Az újrahasználható táskák két nagy előnye nyilvánvaló: a vásárlóknak többé nem kell kidobniuk az üres papírzacskókat, vagy visszaadniuk azokat a vállalat futárainak, környezetünk pedig fellélegezhet.

"Európa leginnovatívabb online szupermarketjeként fontos számunkra, hogy mindig egy lépéssel a trendek előtt járjunk és új koncepciókat népszerűsítsünk. Újrahasználható táskáinkkal ismét a legjobb ügyfélkiszolgálást és a környezetvédelmet ötvözzük. A Green Friday még kevésbé ismert Magyarországon, ezért fontosnak tartjuk, hogy megismertessük vásárlóinkkal az ilyen és hasonló kezdeményezéseket. Jelenlegi kampányunkkal szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogyan segíthetnek ők is élő környezetünkön." - nyilatkozta Klekner Péter, a Kifli.hu ügyvezető igazgatója az új újrahasználható táskák bevezetéséről.

Mi is a Green Friday?

A Green Friday, vagyis Zöld Péntek a Black Friday ellenmozgalmaként alakult ki. Miközben a Green Friday mozgalom fenntarthatóbb vásárlásra ösztönzi az embereket, arra is motiválja őket, hogy több időt töltsenek szeretteikkel a természetben.

Az ügyfél az első: a Rohlik Csoport meghallgatja és megvalósítja

Az újrahasználható táskák bevezetésének kiindulópontja, hogy a termékek papírzacskókban történő kiszállítása jó első lépés volt, de még mindig van lehetőség fenntarthatóbb fejlesztésekre. A Kifli mindig is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy meghallgassa ügyfeleit, és megfeleljen kívánságaiknak és elvárásaiknak. Ezzel kapcsolatban a vállalat többször kapott visszajelzést, hogy a háztartási hulladék csökkentése érdekében alternatívákat dolgozzon ki a papírzacskós kiszállításra.

80%-kal alacsonyabb környezeti hatás

Az újrahasznosított műanyagból készült, újrafelhasználható műanyag szatyornak kisebb a környezeti hatása, mint az eldobható papírtáskának vagy az újrafelhasználható pamutszatyornak. Ezt a prágai Kémia és Technológiai Egyetem, a Cseh Köztársaság legnagyobb, kémiai tudományokra szakosodott egyetemének, valamint más tudományos- és kutató intézeteknek a tanulmánya is megerősíti. A tanulmányban az életciklus-értékelési módszert (LCA ISO 14040) alkalmazták a Rohlik Csoport által bevezetni kívánt hordtáskák életciklusának környezeti hatásainak értékelésére. A 98%-ban újrahasznosított műanyagból készült, újrafelhasználható műanyag táska a papírzacskók teljes környezeti terhelésének csak 19%-át okozza, ez karbonlábnyom tekintetében 38%-ot jelent. Egy táska tisztításához mindössze 0,4 liter vízre, és 0,25 milliliter mosószerre van szükség. Emellett 10%-kal nagyobb, azaz akár 11 kg-os teherbírással is rendelkezik.

Az újrahasználható műanyag szatyrokat átlagosan legalább huszonötször gyakrabban lehet használni, mint a papírtáskát

"A Kifli törődik a környezettel, és első kiskereskedőként valóban funkcionális, újrahasználható táskás megoldást kínálunk, csökkentve ezzel bolygónk környezeti terhelését. Cégünk számára az újrahasználható táskák használata optimális megoldás, és olyasmi, amire vásárlóink vágytak. Míg a papírtáskák általában rövid idő után elkoszolódnak vagy elszakadnak, az újrahasználható táskák sokkal tartósabbak. Tartósságukat a fejlesztésük során teszteltük. Egy újrahasználható táska akár tizennötször is felhasználható, mielőtt újrahasznosításra kerül, míg a papírtáskák esetében csak egyszer lehet használni azokat." - kommentálja Klekner Péter.

Újrahasználható táskák választéka

A vásárlók mostantól kiválaszthatják, hogy az élelmiszereiket milyen csomagolásban vásárolják meg. Ha a vásárló úgy dönt, hogy a vásárlását újrahasználható zacskókban szállítják ki, egyszeri díjat fizet a szolgáltatásért. Ettől kezdve a vásárlók korlátlan ideig használhatják az újrahasznosító rendszert, egyszeri szolgáltatási díj befizetésével, ami 3500 Ft. Ha a vásárló úgy dönt, hogy ismét papírzacskókat használna, a szolgáltatási díjat teljes egészében visszatérítik.

Újrahasználható táskák visszaküldése

Ha a vásárló az újrahasználható táskákkal történő szállítást választja, akkor a vásárlói fiókjában láthatja, hogy eddig hány újrahasználható táskát kapott. Az újrahasználati ciklus sikere érdekében a vállalat szívesen visszaveszi az üres zacskókat. A legmagasabb szintű higiénia biztosítása érdekében minden táskát minden használat után megtisztítanak, hogy mindig megfeleljenek az élelmiszerekkel érintkező higiéniai előírásoknak. A Rohlik Csoport megkapta az összes szükséges (az egész EU-ban alkalmazandó) tanúsítványt, amely megerősíti, hogy a zsákok teljes mértékben megfelelnek az élelmiszerekkel való hosszú távú és ismételt érintkezésre vonatkozó jogszabályi előírásoknak. A vásárló a következő vásárláskor a zsákokat úgy adja vissza a futárnak, ahogy vannak (mosás nélkül). A futár ezután a raktárba viszi őket, ahonnan a mosodába kerülnek. A Kifli.hu ezután ellenőrzi a mosoda által visszaküldött zsákokat, és szükség szerint kicseréli azokat.

A Kifi.hu missziója
A „360 Research Reports“ szerint a globális újrafelhasználható bevásárlótáskák piacának mérete a 2020-as 7,37 milliárd dollárról 2026-ra 10,82 milliárd dollárra emelkedik 2026-ra, ami 2020-2026 közötti időszakban 6,6%-os összetett éves növekedési rátát jelent.

Ez az intézkedés csak egy a sok közül, amely a Kifli.hu és a Rohlik Csoport küldetését képezi, hogy a legfenntarthatóbb és leginkább környezetbarát online élelmiszer kiszállítási szolgáltatóvá váljon Európában. A további tevékenységek közé tartoznak például CNG-járművekből álló flotta üzemeltetése, ami kisebb terhelést jelent környezetünkre nézve, és az újratölthető csomagolású termékek. Az „Újratöltve” funkcióval minimális üvegdíj befizetésével lehet kibérelni a tárolókat, amiket a következő vásárlásnál a futár elvisz, a beszállító pedig szakszerű tisztítás után újratölt, ezáltal a csomagolás visszakerül a körforgásba. Azzal, hogy a kiszállításhoz újrahasználható táskákat használnak, az ügyfelek személyes szerepet játszhatnak a hatékonyabb és környezetbarátabb kiszállítás támogatásában. A Kiflinek van egy "Mentsd meg az élelmiszert" programja is, amelynek keretében a termékekre a szavatossági és fogyaszthatósági idő lejárta előtt árengedményt adnak, így négyszer kevesebb élelmiszerhulladék keletkezik, mint a hagyományos szupermarketláncoknál. A fenntarthatósági törekvések közvetettebb módja a lokálpatrióta szemlélet. A hazai partnerek, termelők támogatásával a magyar gazdaság erősödik, munkahelyeket teremtenek, és a szállítási láncok is rövidebbek lesznek, így időt, és üzemanyagot megtakarítva, és biztosítva a friss termékek elérhetőségét.