Csomagolás
Tipográfia

A Hofer egy ambiciózus csomagolási stratégia mellett döntött. A német lánc már több éve dolgozik a csomagolóanyagok használatának csökkentésén, illetve azok fenntarthatóbbá tételén. Ez a „Projekt 2020” fenntarthatósági kezdeményezés része.

A „HOFER csomagolási küldetés: elkerülés, újrahasznosítás, újrafelhasználás” projekttel a Hofer a hulladékhierarchia három szintjén kezeli a csomagolás problémakörét. 2025-re összességében 30%-kal kell csökkenteni a saját márkás termékek csomagolását. Továbbá 2022-re a saját márkás csomagolás 100%-ának újrahasznosíthatónak kell lennie.

„Ezzel a konkrét célkitűzéssel még következetesebben fenntartjuk célkitűzésünket a csomagolási hulladék csökkentése iránt. Az eldobható műanyag zacskók és műanyag csomagolóanyagok használatának beszüntetésével évente több mint 100 tonna műanyagot spórolunk meg például a banán esetében” –  állítja a Hofer főigazgatója, Günther Helm.

A Hofer a lehető leg­nagyobb mértékben tervezi csökkenteni a csomagolóanyagok mennyiségét, különös figyelmet fordítva a gyümölcsökre és a zöldségekre. Ezzel egyidejűleg a csomagolás nélküli termékek köre folyamatosan bővül. 

A gyümölcs- és zöldség szektorban való intézkedésként a Hofer nemrég tesztelte a termékek lézeres címkézését, hogy a szükséges információkat többé ne csomagolófólia vagy öntapadós címke segítségével kelljen felvinni a gyümölcsre. A lézeres címkézés elsőként a gránátalmáknál és kiviknél jelent meg.

 

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek