A legnagyobb ökológiai lábnyomot hagyó iparágakban is egyre inkább előtérbe kerülnek a fenntarthatósági szempontok, így egyre többen térnek át a környezetbarát csomagolóanyagok alkalmazására. Például a környezetvédő szervezetek bírálatainak kereszttüzében álló élelmiszeripari vállalatok immár termékeik 40 százalékát csomagolják környezetkímélő hullámkartonba, nagymértékben csökkentve ezzel az ágazat környezetterhelését.

A júniusi környezetvédelmi világnap alkalmából a Tetra Pak és a Lidl Magyarország közösen hívja fel a figyelmet az FSC® (Forest Stewardship Council® - magyarul Felelős Erdőgazdálkodás Tanácsa) védjegy mögött húzódó tartalomra, és arra, hogy fogyasztóként kis odafigyeléssel is sokat tehetünk a környezetért. A két vállalat összefogása révén a Pilos sajátmárkás tejek is a felelős erdőgazdálkodás védjegyét viselő csomagolásban kaphatók, igazolva, hogy a termékek papír alapanyaga ellenőrzött forrásból származik.

Budapesten vehette át a rangos WorldStar díjat a Tetra Pak, első, hűtést nem igénylő tejekhez készült aszeptikus karton palackjáért, a Tetra Evero Asepticért. A Csomagolási Világszövetség (World Packaging Organisation, WPO) többek között az innováció, a minőség, a dizájn és a környezetvédelmi tulajdonságai miatt ítélte a díjat a csomagolásnak.

Üveggyűjtést népszerűsítő kampányt indít az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatóság (OKTF NHI), azzal a céllal, hogy felhívja a lakosság figyelmét az üveghulladékok elkülönített gyűjtésének lehetőségére a nagyobb áruházakban.

A Tetra Pak nemzetközi szinten 11,9 milliárd eurós árbevételt realizált, ami a gazdasági helyzet folyamatos kihívásai ellenére is 7,5%-os növekedést jelent az előző üzleti évhez képest. A vállalat eredményeiben jelentős szerepet játszanak az innovatív fejlesztések mind a csomagolóanyag, mind a feldolgozó berendezések területén. A Tetra Pak magyarországi leányvállalatai is növelték árbevételüket.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek