Hírek
Tipográfia

A 36-45 közötti vásárlók használják a legtöbb műanyagot, 65 felett pedig szinte egyáltalán nem. Legalábbis Svédországban.

A svéd Coop közzétette a felmérését, amiben a vásárlók szupermarketbeli műanyag felhasználásáról kérdezett.

A felmérésből kiderült, hogy egy átlagos fogyasztó 2.2 műanyag szatyrot használ fel egy héten. A kutatás azt is megmutatta, hogy a 36 és 45 közötti fogyasztók, átlagosan többet, heti három műanyag szatyrot használnak fel. 11 százaléka ennek a csoportnak pedig azt állította, hogy hat és kilenc szatyor között használ egy héten.
Azonban 65 év fölött ismét csökken a műanyag: csupán 1.2 műanyag csomagolóanyag egy héten, vagy pedig semennyi sem: 48 százaléka ennek a korcsoportnak ugyanis azt válaszolta, hogy egyet sem használ.

Az adatok azt is megmutatták, hogy a férfiak több műanyagot használnak, mint a nők, és a nagyobb városokban élőknél is magasabb a műanyag felhasználási arány, mint a vidéken élőknél.

A Svéd Coop arra biztatja a vásárlókat, hogy használjanak jóval kevesebb műanyagot. Az üzletlánc 2014-ben leállította az olaj alapú műanyaghasználatot, helyette pedig újrahasznosított anyagokból készült csomagolóanyagokat használ fel.

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek