A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása szerint az elmúlt évben jelentősen nőtt az internetezők aránya az idősek körében, a generációk közötti digitális szakadék nem mélyül tovább - mondta a hivatal főigazgatója kedden Siófokon, a Media Hungary 2018 konferencia megnyitóján.

Aranyosné Börcs Janka az 1500 szervezeti vezető, 2000 háztartás és 3000 internetező megkérdezésével készült, reprezentatív felmérés eredményét ismertetve hozzátette: az előző évi 33 százalékkal szemben ma a 60 év feletti lakosság 44 százaléka használja aktívan az internetet, az okos telefont használók aránya pedig 14-ről 28 százalékra nőtt.  Aranyosné Börcs Janka az 1500 szervezeti vezető, 2000 háztartás és 3000 internetező megkérdezésével készült, reprezentatív felmérés eredményét ismertetve hozzátette: az előző évi 33 százalékkal szemben ma a 60 év feletti lakosság 44 százaléka használja aktívan az internetet, az okos telefont használók aránya pedig 14-ről 28 százalékra nőtt.

Az idősek a "szörfözésben" ugyanolyan aktívak, mint más korosztályok, jellemzően napi másfél órán át böngészik az internetet; kétharmaduk Facebook-használó, minden második idős korú rendszeresen csetel, és tízből négyen a Youtube-ot is felfedezték maguknak - közölte.Kitért arra is, hogy az idős korosztály a fiatalokkal ellentétben a közösségi felületeken nem feltétlenül a kapcsolattartást, hanem a szórakozást részesíti előnyben.     

Harminckilenc százalékuk kifejezetten szórakozásra használja a közösségi oldalakat, ami figyelemreméltó reklámszempontból is - jegyezte meg.A főigazgató elmondta: míg a 2010-es évek elején Magyarország az internethasználat terén a fokozatosan leszakadók között volt a régióban, mára az idős korosztály felzárkózott. A felmérés szerint a világháló használata az időseknek rendkívül fontos, távolságokat hidalhatnak át, megkönnyíti számukra az ügyintézést.Hangsúlyozta azt is, hogy a technikai ismeretek nem elegendőek, a tudatos eszközhasználat, az elért információk kritikus befogadása, értékelése is fontos."A kutatás eredményei megcáfolják azokat a múltbéli tapasztalatokat, miszerint a generációk között a digitális szakadék mélyül" - jelentette ki.A kedden kezdődött kétnapos konferencián, amelyet 23. alkalommal rendeztek meg, tizenhat szekcióban 277 előadás hangzik el a média, a reklám, a kommunikáció, a kereskedelem képviselőitől. A tanácskozás kiemelt figyelmet szentel a fogyasztói élményhez kapcsolódó témáknak.