Zöld
Tipográfia

Hollandiában az Albert Heijn új kampánya célul tűzte ki a kevesebb csomagolóanyag felhasználását és az újrahasznosítás növelését. A vállalat a kampány során különösen a műanyag csomagolásokat vizsgálja.

A holland kereskedő új, tartósságra irányuló kezdeményezése azzal a céllal született, hogy kevesebb csomagolóanyagot használjon fel, emellett pedig gondoskodjon arról, hogy a felhasznált anyag jobb újrahasznosítást tegyen lehetővé. Marit van Egmond, az Albert Heijn értékesítési vezetője elmondta: „Ebben az évben már 4 millió kg csomagolóanyagot takarítottunk meg, és szándékunkban áll növelni ezt a mennyiséget. Minden termék esetében meg fogjuk határozni, hogy mi a legjobb megoldás. A csomagolás sok esetben funkcióval rendelkezik. Fontos szempont a termék tartóssága és minősége szempontjából és hozzájárul az élelmiszerek pazarlásának csökkentéséhez”. 

Az Albert Heijn a tv reklámjain, az Appie Today-en és saját weblapján keresztül tájékoztatja vásárlóit azokról a lépésekről, amelyeket a vállalat ezen a területen megtesz, valamint a csomagolások felhasználásáról és a szelektív hulladékgyűjtésről. 

A szupermarket célul tűzte ki, hogy 2025-ig 25%-kal csökkenti csomagoló­anyagai mennyiségét. Ezenkívül addigra minden saját márkás termék csomagolása 100%-ban újrahasznosítható lesz. Erre például szolgál a fedelek helyettesítése fóliákkal vagy a cukorré­pából készült csomagolások a tej és a mosószerek számára. 

Az új kezdeményezéssel a vásárlókat arra ösztönzik, hogy tudatosítsák a csomagolások fontosságát. Ennek megfelelően a vállalat „weggooiwijzer” elnevezésű saját márkás termékeinek csomagolásain felhívja a figyelmet a szelektív hulladékgyűjtésre. 

 

(LP International)

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek