A Covid-19 felhívta a figyelmet a kézfertőtlenítő szerek nagyszerűségére és fontosságára, pedig a vírus-, baktérium- és gombaölő készítmények nemcsak ez az egy vírus ellen nyújtanak védelmet. A legjobb, ha mindig van nálunk olyan esetekre, amikor nincs lehetőségünk kezet mosni, hiszen gyors, hatékony és egyszerű megoldás. Vajon a másfél éves pandémiás időszak után megszokottá vált a használata? A kínálat egyre gazdagabb és a gyártók a megfelelő hatás mellett odafigyelnek arra is, hogy a termékük ápolja a kezet, az állaga egyre jobb, az illata egyre finomabb legyen, valamint egyre praktikusabb kiszerelésben kínálják a vásárlóknak.

MINDENNAPI RUTINNÁ VÁLT A KÉZFERTŐTLENÍTÉS
A Glory-Cosmetic Hungary Kft. 15 éves tapasztalattal rendelkezik a kézfertőtlenítők terén. A cég tulajdonosa, ­Al-Farman Hussein elmondta, hogy 2005-ben ők hoztak elsőként Magyarországra kézfertőtlenítőt és honosították meg a használatát a lakosság körében.
A cég kézfertőtlenítői és fertőtlenítő szappanai egyaránt gomba-, vírus-, baktérium- és tuberkolicid-ölő hatásúak. Az 50, 80 és 100 ml-es termékek vitamingyöngyöket tartalmaznak, melyek óvják a bőrt az alkohol okozta kiszáradástól. A cég termékei ethanol alkohol alapúak, így nincsen az izopropil alkoholra jellemző kellemetlen szúrós szaguk, gyorsan száradnak, és nem hagynak maguk után kellemetlen, ragacsos érzetet. „Jó minőséget kínálunk megfizethető áron” – foglalta össze a tulajdonos. 
Al-Farman Hussein tapasztalatai alapján úgy véli, a kézfertőtlenítő szerek használata a vírus harmadik hullámának lecsengését követően is teljes mértékig megmaradt, sőt gyakrabban használják az emberek, mint korábban, mivel egyre több intézmény, vállalat és bevásárlóközpont helyez ki, szinte már állandó jelleggel, kézfertőtlenítő állomásokat. Ezáltal az emberek életében mindennapi rutinná vált a kézfertőtlenítés. „A Covid első hullámánál erősen érezhető volt a forgalomnövekedés, amikor mindenki kézfertőtlenítőt keresett. A második hullámnál is észrevehető volt még, de visszafogottabban, mint az elsőnél. A harmadik hullámnál már nem volt érzékelhető, és most, a negyedik hullám közeledtével sem tapasztalunk számottevő változást a forgalmunkban” – foglalta össze ­Al-Farman Hussein a pandémiás időszakot.
A Glory-Cosmetic Hungary Kft. elsősorban lakossági felhasználású termékeket állít elő, de szerepel a termékkínálatukban nagyobb, 1 l-es és 5 l-es kiszerelés is, mely ideális lehet intézmények, bevásárlóközpontok, vendéglátó egységek számára is.
„A legkeresettebb termék nálunk a gél és a folyadék ­állagú kézfertőtlenítők. Normál körülmények között a 100 ml-es kiszerelés a húzótermékünk, azonban a pandémia hatására elég nagy ­teret kaptak a 300 ml-es, 500 ­ml-es, 1000 ­ml-es és 5000 ml-es termékeink” – árulta el a tulajdonos, majd ennek kapcsán hozzá­tette: „A környezetünk visszajelzése alapján inkább megvásárolják a szülők is a gazdaságosabb, nagyobb kiszereléseket, és utántöltik a gyermekek számára a kifogyott kisebb ­adagoló ­flakonokat, amikből általában már a fiatal korosztálynál is van a táskában.”

ZÖLD, GLICERINES, BORSMENTA ILLATÚ – MI AZ?
A Brilliance Tisztítószer Gyártó Kft. intézményeknek, a HoReCa szektor és magánfelhasználók részére is gyárt kézfertőtlenítőt. Ennek megfelelően ezek baktericid, fungicid, szelektív virucid hatásúak, ami azt jelenti, hogy megfelel COVID 19 ellen.
Nagy Gábor, a Brilliance Tisz­tít­ószer Gyártó Kft. gazdasági igazgatója elmondta, nyolcféle kiszerelésben gyártanak alkoholos kézfertőtlenítőt. „A spray kiszerelések a legnépszerűbbek. Ezt gyártjuk 30 ml, 100 ml, 250 ml és 500 ml kiszerelésben, valamint 5 literes után­töltő formátumban. A termékünk nem gél. A gélek nagy hátránya, hogy képes beszáradni, főként egy közületi adagolóban. Ez nagyon sok reklamációt okoz azoknak, akik ezt a formulát gyártják. Gyártunk továbbá nem alkoholos fertőtlenítő szappant, a vendéglátás, élelmiszeripar számára, ami sűrű, de nem gél” – tudtuk meg az igazgatótól.
A zöld színű At Hand alkoholos kézfertőtlenítő spray nagy előnye, hogy természetes anyagokból készül, nem tartalmaz szintetikus összetevőket. Glicerin tartalmának köszönhetően a kézbőrt valóban ápolja és borsmenta olajjal készül, ami nagyon kellemes illattal öleli körbe a kezünket. Baktericid, fungicid, szelektív virucid hatású, ami tökéletes a covid ellen is. Az első At Hand termék a 30 ml-es kiszerelés volt, ami olyan kicsi, hogy a legkisebb női táskában is elfér. Ahogy a neve is mondja, a lényeg, hogy kéznél legyen.
„Tapasztalataink szerint a vásárlók és főleg a szülők ­egyre tudatosabbak. Pontosan nem tudjuk, hogy vevőink milyen céllal veszik fertőtlenítőszereinket, de jó ötletnek tartjuk, ha a szülők akár a legkisebb, 30 milliliteres At Hand-et becsomagolnák gyermekeiknek a tisztasági csomagba” – vélekedett az igazgató.
Nagy Gábor a vásárlások alapján úgy véli, hogy nem olyan nagy mértékben maradt szokásban a lakosság körében a kézfertőtlenítés, mint azt az első hullámban gondolták. „A 2020 előtti időszakokhoz képest van növekedés, de minden hullám­ban egyre kisebb mennyiségek fogytak. A korábbi tapasztalatok szerint nagyobb növekedés akkor lesz, amikor már nagymértékben növekednek a megbetegedések” – fogalmazott az igazgató.

KOMPROMISSZUMOK NÉLKÜL
A HiGeen márka neve ismerősen csenghet azok számára is, akik a Covid előtt is használtak kézfertőtlenítőt. Jó néhány évvel ezelőtt az egyik első kézfertőtlenítő volt a magyar piacon, ily módon definiálta magát a kategóriát is.
A jordán márka 30 éves múltra tekint vissza, hazájában az egyik legnagyobb kozmetikai- és gyógyszergyártó gondosan összeállított terméke.
„Ennyi év alatt sok tapasztalat és tudás halmozódott fel a cégnél. Pontosan tudják, milyen forrásból szerezzék be az alkoholt, milyen vitaminokat és mennyi glicerint adjanak hozzá ­annak érdekében, hogy egy jó minőségű kézfertőtlenítő gélt ­alkossanak, ami kevésbé szárítja a kezet” – árulta el Patocskai-Varsányi Éva, a HiGeen márkát forgalmazó Valoris Kft. tulajdonosa.
A HiGeen a magyar piacon kb. 15–20 évvel ezelőtt jelent meg először, majd egy ideig nem volt elérhető. „A jordán cég 2020-ban a pandémia kezdetekor lépett velünk kapcsolatba és rendkívül gyorsan újra be tudtuk vezetni a terméket a magyar piacra, a megnövekedett kereslet által kialakult hiányt részben mi is betöltöttük” – emlékezett vissza a tulajdonos, aki a forgalom alakulását illetően elmondta: „Most nyár óta úgy látom, hogy stabilizálódott a kereslet, ami azért egy jóval magasabb szinten van, mint a pandémia előtt. Ez arra utal, hogy a vásárlók jelentős ­része a kézfertőtlenítést beemelte a napi rutinjába, most szep­tembertől pedig érezhető ennek a tendenciának a fokozódása. Tökéletesen látszik, hogy a vásárlók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a kézfertőtlenítők használatára, ami sok betegséget megelőzhet. Egyre sűrűbben látom, hogy a gyerekek táskáján ott lóg a kis kézfertőtlenítő, talán erre is utalhat, hogy forgalomnövekedést látunk ebben az időszakban.”
A gyártó a fiatalokra, gyerekekre is gondolt, hiszen számukra vidám, figurás csomagolással készültek, de a beltartalmat is az ő igényüknek megfelelően állították ­össze, finomabb illatú és gyengédebb a bőrhöz, hogy még kevésbé szárítsa a kezet. A termékben található vitamingyöngyök is ezt a célt hivatottak szolgálni.
A kis kiszerelésű termékek a legnépszerűbbek. A tulajdonos elmondta, hogy a HiGeen egy hatalmas esernyőmárka. Magyarországon kézfertőtlenítővel és a folyékony szappannal vannak jelen. Az 50 és 100 ml-es on the go kézfertőtlenítő termékek mellett nagyobb, 0,5 és 1 literes kiszerelések is megtalálhatók a cég kínálatában. Ezek közül az 1 l-es kiszerelés minden Rossmann üzlet bejárati ajtaja mellett megtalálható, használható.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2021. szeptemberi szám)