Az Estée Lauder kétéves „Üzletélénkítő programot” hirdetett meg a világjárvány után, amelynek részeként csökkenti hagyományos üzleteinek számát és nagyobb prioritást biztosít az online értékesítésnek.

Sajtóközleményük értelmében a vállalat az egész világon azt tervezi, hogy üzleteinek 10-15 százalékát bezárja – adta hírül a retaildive.com
A kozmetikai óriáscég újraértékeli eredményeit az áruházakban is, bezárja „egyes kevésbé produktív üzleteit”, és az ebből keletkező megtakarításait saját online áruházaiba fekteti. A vállalat reményei szerint e lépéseknek köszönhetően 300-400 millió dollárt spórolhat meg évente.

A program keretén belül az amerikai kozmetikai kiskereskedelmi cég kb. 3 százalékkal csökkenti világszinten a munkaerő létszámát, azaz megközelítőleg 1500-2000 pozícióval csökkenti a foglalkoztatást. Az elbocsátások főként az eladókat és az ehhez „kapcsolódó kiszolgáló személyzetet” érintik azokban a régiókban, amelyeket leginkább befolyásol a tervezet.

Az Estée Lauder célul tűzte ki a digitális jövőt, mivel a pandémia a vásárlókat egyre inkább az online kereskedelem felé irányítja.
A kozmetikai óriáscég programja egyre inkább csökkenti a hagyományos üzletekben való jelenlétet és az online értékesítésbe történő befektetéseket élénkíti. A cég az átállást hosszabb távra tervezte, de a COVID-19 megjelenése a változtatások szükségességét felgyorsította.

Tracey Travis, az Estée Lauder ügyvezető alelnöke és pénzügyi igazgatója, videokonferencián arról egyeztetett elemzőkkel, hogy ezekre a kiigazításokra szükség van ahhoz, hogy „a COVID fellépése utáni világban sikeresebben tudjanak működni”, tájékoztatott a Seeking Alpha.
- A világjárvány drasztikusan felgyorsította a globális méretű makroökonómiai trendeket, amelyeket hosszabb távon vártunk. Ezek a trendek azokon a helyeken idéznek elő változásokat, ahol a fogyasztók vásárolnak, ezen belül megváltozik, hogy mit értékelnek, miért vásárolják meg egyes cégek termékeit, és milyen módon kötelezik el magukat a cégek márkái mellett az egyre inkább digitálissá váló és többcsatornás világban – fűzte hozzá az alelnök.
Tracy Travis megfigyelése alapján az online értékesítés Észak-Amerikában ebben a negyedévben közel 70 százalékkal nőtt, és a régió eladásainak kb. 60 százalékát tette ki. A kozmetikai óriáscég hagyományos üzleteinek bezárási célpontja egyaránt az Egyesült Államok és Európa.