A kozmetikai és testápolási cikkek kiskereskedelmének európai piaca 77,6 milliárd euró értékével 2017-ben a világon a legnagyobb.

A kozmetikai cikkek és személyes higiéniai termékek legnagyobb piaca Európában Német­ország (13,6 Mrd euró), Franciaország (11,3 mrd. euró), Nagy-Britannia (11,1 mrd. euró), Olaszország (10,1 mrd euró) és Spanyolország (6,8 mrd. euró).
A kozmetikai és személyes higiéniai termékek iparága évente legalább 29 mrd. euró hozzáadott értéket juttat az európai gazdaságnak. Közvetlenül a kozmetikai termékek gyártásából 11 milliárd euró származik, és a szállítási láncon keresztül közvetve 18 milliárd euró.
A szépségipar közvetlen, közvetett és indukált gazdasági tevékenysége összesen több mint kétmillió munkahelyet tart fenn. 165 750 dolgozót foglalkoztatnak közvetlenül, és 1,64 milliót közvetve a kozmetikai cikkek értékesítési láncában.
500 millió fogyasztó jelentős többsége Euró­pában naponta használ kozmetikai cikkeket és testápolási termékeket annak érdekében, hogy óvja az egészségét, javítsa a közérzetét és növelje önbecsülését. Az izzadásgátló dezo­doroktól, illatszerektől, sminkkészletektől a szappanokig, napvédő szerekig és fogkrémekig, a kozmetikumok fontos szerepet játszanak az élet minden szakaszában, és jelentős funkcionális és emocionális előnyük van.

A kozmetikai és higiéniai ipar motorja a tudomány. Ez egy kiemelkedően innovatív ágazat, amelyben a kutatás-fejlesztésbe sokat invesztálnak. Európában a kozmetikai szakmában a nagy cégek többsége az éves forgalom 5%-át fordítja kutatás-fejlesztésre. Feltételezve, hogy a kozmetikai szakma minden vállalata az éves forgalma 5%-át fordítaná kutatás-fejlesztésre, Európában a kutatás-fejlesztési kiadások 2017-ben összesen 2,35 Mrd eurót tettek volna ki. (Mivel a kutatások üzleti modellje gyakran partneri együttműködésben valósul meg (pl. a kozmetikumok gyártója és szállítója és/vagy a kutatóintézet között) ez a szám lehet, hogy alulbecsült). 

Európában legalább 77 tudományos innovációkkal foglalkozó műhely működik, amelyek kutatásokat végeznek kozmetikai és személyes higiéniai termékek terén. A kozmetikai ipar legnagyobb szereplői több kutatóközponttal rendelkeznek, amelyek termékfejlesztésére, piac­kutatásra és az előírások megfelelőségére koncentrálnak.

 

)