A zero waste trend elválaszthatatlanul összekapcsolódik a natúr kozmetikumokkal, mivel ezek vásárlása a környezettudatos fogyasztók életfilozófiájának része.

A Mintel piackutató ügynökség szerint azok a kozmetikai márkák, amelyek nem veszik figyelembe a hulladékcsökkentést és nem kezdenek környezettudatosan gondolkodni, számolhatnak azzal, hogy megszűnnek létezni. A Mintel ügynökség szerint a zero waste trend a következő években hatással lesz a kozmetikai cikkek és személyes higiéniai termékek világpiacára.
„A zero waste nem csak egy trend, hanem a kozmetikai és testápolási iparág számára egy egészen új minta irányába mutató mozgalom. A fenntartható fejlődésbe, ezen belül a hulladékcsökkentésbe történő befektetések elengedhetetlenek. Ha a kozmetikai márkák nem változtatnak a hozzáállásukon, a fogyasztók számára elhanyagolhatók lesznek, és a jövőben megszűnhetnek létezni” – figyelmeztet Andrew McDougall, a Mintel Beauty & Personal Care társigazgatója.
A „zéró hulladék” filozófiája gyor­san terjed. A tájékozottabb fogyasztók nem fogják eltűrni az olyan pazarlásokat, mint a nagy csendes-óceáni szemétsziget, amely az egyszer használatos műanyaggal való tömeges visszaélés éveinek közvetlen következménye. A csomagolás csökkentésére tett erőfeszítések nem elegendőek; a gyártók és márkák ún. out-of-the-box gondolkodásában a kozmetikumok ellátási láncának minden szakaszában sokkal több potenciál rejlik – hangsúlyozzák a Mintel kutatói.

A következő öt évben a fenntartható fejlődésre helyezett hangsúly az egész világon új szintre kerül, mivel a környezettudatos fogyasztók életük minden aspektusában – ezen belül a szépség- és testápolás során is – a hulladékmennyiség csökkentésének módját keresik. Azok a márkák, amelyek tudatosan korlátozott ideig felhasználható termékeket állítanak elő, vagy a túlzott fogyasztás a céljuk, a fogyasztók negatív reakcióit kockáztatják.
A Mintel kutatói felhívják a figyel­met arra, hogy a fenntartható fejlődés témáját jobban kezelik a független márkák, a kis kozmetikai cégek, amelyek üzleti gyakorlatukat etikus és környezetbarát praktikák köré építik.
A nagyobb márkáknak el kell fogadniuk az új praktikákat, hogy utolérjék a kisebb, fürgébb versenytársakat. A fogyasztók manapság sokkal nagyobb figyelmet fordítanak az ipar bolygónkra és a klímaváltozásra gyakorolt hatásaira, mint valaha. A zero waste trendre szélesebb perspektívában kell tekinteni, a kozmetikai és testápolási iparág egész ellátási láncát érintenie kell - hangsúlyozza Andrew McDougall.