A hajszínezés elveszíti domináns jellegét az ősz hajat elfedni akaró nők körében. A nők meggyőzésére irányuló mozgalom, hogy fogadják el az idő múlását és ne hajtsanak fejet az „anti-aging” retorikának, elérte célját. Egyre több nő ismeri el, hogy az ősz haj is lehet divatos.

A hajfestékek gyártóinak azonban nem kell aggódniuk. Egyre gyakrabban nyúlnak hajszínezőért a fiatal férfiak – derül ki a Mintel ügynökség kutatásaiból, amelyeket a brit piacon végzett.
A Mintel hajszínezők piacára vonatkozó legújabb kutatása szerint a hajukat festő 16-24 év közötti férfiak száma a 2018. évi 38%-ról 2019-ben 46%-ra nőtt. Arra a kérdésre, hogy miért festik a hajukat, minden ­ötödik férfi (19%) azt válaszolja, hogy a közösségi média valamelyik népszerű személyisége inspirálja ebben. További 14% követi mintaként a hírességeket. A nők közül csak 7% ismer el ilyen indíttatást. A férfiak nagy kísérletezők is - csak egynegyedük (25%) használt utoljára ugyanolyan színű festéket, mint korábban.

A jelentésből az is kiderül, hogy az érett nők egyre gyakrabban mondanak le a hajfestésről. A 65 év feletti brit nők körében a hajfestékek használata a 2018. évi 36%-ról 2019-ben 27%-ra csökkent.
Az „anti-aging” retorikával szembeni elégedetlenség következménye, hogy jelenleg kevesebb idős hölgy használ hajfestéket. Ehelyett elfogadják a természetes ősz hajukat.
Jelenleg az otthoni hajszínezés brit piaci értéke 311 millió font (az előző évhez képest 2%-kal csökkent). A féltartós hajszínezők értéke 1%-kal nőtt (13,2 millió fontra), míg a tartós hajszínezőké 2%-kal csökkent (218 millió fontra).
Tízből hét megkérdezett (71%) véli úgy, hogy a hajszínező márkáknak természetes összetevőket kell alkalmazniuk mindenütt, ahol csak lehet.