A kozmetikai ágazat részére a kozmetikai ipar szakértői és véleményformálói ezévre a következő tenden­ciákat jósolják.

 

Ökológia és fenntartható fejlődés

2018-ban az egyik legtöbbet érintett téma a fenntartható fejlődés volt, ez ebben az évben is téma marad. Hatása széles körű – a műanyag csomagolástól a pálmaolajig és a vízhasználatig terjed. 

 A Lush márka megnyitja első, csomagolás nélküli termékeinek üzletét Nagy-Britanniában, a P&G konszern pedig forgalomba hozza víz nélküli márkáját DS3 néven. 

 

Minimalizmus

Az, amit vásárolunk, hatással van a bolygónkra, ezért nincs abban semmi különös, hogy sok fogyasztó kétségbe vonja a mesterségesen kreált vásárlási igényeket. Innen egyenes út vezet a minimalizmushoz – ami első szempillantásra katasztrófának tűnhet egy olyan iparág számára, ahol többlépcsős bőrápolási eljárások uralkodnak. A találékony márkák viszont élni tudnak ezzel a trenddel. 

Malin + Goetz a „Vissza az alapokhoz” filozófiára épít, és egyszerű, kétlépcsős modellt kínál az arc-, haj- és testápolásra. A vásárlók főként az egyszerű, de hatásos kozmetikai cikkeket fogják keresni 2019-ben.

 

Átláthatóság

Ebben az évben ez a téma egyre felkapottabb lesz, mivel a fogyasztók a kozmetikumok gyártásának etikai oldalát most többet feszegetik, mint korábban bármikor. Tudni szeretnék, hogy a megvásárolt termékek mentesek-e az állatkísérletektől, milyen a kozmetikumok összetétele vagy indokolt-e a magasabb ár.

 

Ampullák

A fogyasztók elmélyült ismeretekkel rendelkeznek a bőrápolás terén, így nem meglepő, hogy ebben az évben az egyik legnagyobb gyártási trend az ampulla.

 

Nyugalom és egyensúly

Az Indiában ezer éve ismert Ajurvéda által inspirált ápoló kezelések idén meghódítják a világot. Ez az ókorban kifejlődött hindu orvostani rendszer, amely a test, a lélek és a szellem egészségével foglalkozik. 

Ezt a trendet követi a Mauli Rituals, míg az Amway növényi vonal bevezetését mérlegeli. E tendencia révén sikerük lesz a wellness termékeknek, amelyek célja megnyugtatni a testet és a lelket. 

 

(TERMÉKMIX magazin – 2019 február)