2018 novemberében a mezőgazdasági termelői árak 2017 azonos időszakához képest 4,4%-kal nőttek, amit a növényi termékek árának 9,1%-os emelkedése, illetve az élő állatok és állati termékek árának 3,1%-os csökkenése eredményezett - közölte a KSH.

Összefogással stabilabbá válhat a tavaly kedvező évet zárt magyar hagymaágazat, de a piaci ingadozások ellensúlyozására növelni kell a tárolókapacitásokat a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) hagyma munkacsoportja szerint.

A NÉBIH Burgonya konferenciája több volt, mint egyszerű értekezés és szakmai eszmecsere, hiszen teljesen átfogó képet kaptunk arról, hogy mi fán terem ez a földi növény, mely meghatározó alapanyaga a mai kor emberének. Talán egy olyan kezdeményezésnek lehettünk tanúi, ami jelentősen meghatározza a kapcsolódó szakmákat, a fejlesztést, a termesztést, a jogi környezetet, a felhasználókat, és nem kevésbé a gasztronómiát.

 A „Legyen minden nap, mézes nap!” szlogent viselő promóció várakozáson felüli sikerrel zárult, hiszen a kampány üzenete 1000 feletti oktatási és nevelési intézményben több mint 160 ezer gyermekhez jutott el.

A mezőgazdaság kibocsátási volumene 2018-ban 3,1%-kal növekedett, a növénytermesztési termékek volumene 1,8, az állattenyésztésé 5,7%-kal haladta meg a 2017. évit. Az ipari növények és a kertészeti termékek kivételével minden termékcsoportban bővülés történt - közölte a KSH.

„Ez évben az Agrármarketing Centrum (AMC) összességében 14 nemzetközi kiállításon vett részt közösségi standjával, ahol a magyar kiállítók a szervezet jelentős anyagi támogatása mellett mutathatták be termékeiket, amelyek közül egyetlen alkalommal sem hiányoztak a hungarikumok” – közölte Ondré Péter az AMC ügyvezető igazgatója a Szent István Egyetem (SZIE) által harmadik alkalommal megrendezett, FoodConf Élelmiszertudományi, -technológiai és Innovációs Konferencián.

2018 szeptemberében a mezőgazdasági termelői árak 2017 azonos időszakához képest 6,2%-kal nőttek, amit a növényi termékek árának 12%-os emelkedése, illetve az élő állatok és állati termékek árának 2,8%-os csökkenése eredményezett.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek